29.03.2021

Teetutkimus.fi:n Satu Wivolin on saanut ELY-konsultointioikeudet

Satun ELY-konsultointioikeudet ovat Tuottavuus ja digitalisointi -osa-alueessa. Hän haki konsultointioikeuksia ensimmäistä kertaa ja uusi kausi on alkanut nyt maaliskuun alussa 2021. Konsultointioikeuksien myötä Satu voi toimia ELY-keskusten yritysten kehittämispalveluiden palvelutuottajana valtakunnallisesti.

Miten ELY-konsultointi toteutetaan ja mitä se maksaa yritykselle?

Kaipaako yrityksesi toiminta tehostamista tai selkeyttämistä? Etsitkö digitaalisia ratkaisuja, joilla voit kirittää liiketoimintaa? ELY-keskuksen palvelu auttaa hiomaan yrityksesi prosessit kuntoon.

ELY-konsultointi on tarkoitettu pk-yrityksille, jotka haluavat kehittää yhdessä kokeneen liikkeenjohdon asiantuntijan kanssa yrityksensä prosesseja tuottavuuden näkökulmasta. Yrityksen tarpeiden mukaan voidaan keskittyä esimerkiksi tuotanto-, palvelu-, laatu-, talous- tai seurantaprosesseihin tai toiminnan ohjaukseen.

ELY-keskuksen palvelu sopii kotimaassa tai kansainvälisesti toimiville pk-yrityksille, jotka ovat vakiinnuttaneet toimintansa ja joilla on edellytykset kannattavaan toimintaan.

Konsultoinnin kesto on 2–5 päivää kerrallaan, ja se maksaa yritykselle 325 euroa + alv/päivä. Konsultointia voi saada korkeintaan 15 päivää kolmen vuoden aikana.

Konsultointipäiviä haetaan ELY-keskuksen sähköisessä järjestelmässä. Prosessi on helppo ja autamme hakemuksen tekemisessä. Lue konsultoinnista lisää täältä. https://www.ely-keskus.fi/web/yritystenkehittamispalvelut/konsultointi

Ennen Konsultointi-palvelun hakemista yrityksesi nykytila ja kehittämistarpeet tulee olla arvioitu esim. Analyysi-palvelussa. Jos yrityksesi nykytila on arvioitu muuten ja kehittämistarve on selvillä, voit hakea Konsultointi-palvelua ilman Analyysi-palvelua.

 

Mitä ELY-konsultointi käytännössä tarkoittaa?

Konsultointiprojekteissa voimme määritellä selvityksen tai tutkimusprojektin aiheet, tehdä kartoituksen ja määritellä sen perusteella kehitysehdotuksen tai -toimintasuunnitelman. Konsultoinneissa voidaan myös suunnitella ja testata eri mittareita, joita tarvitaan yrityksen liiketoiminnan kehittämisessä.

Tutkimusten aiheena on sekä asiakkaita, markkinoita että henkilökuntaa koskevat aiheet. Tutkimusten tulosten avulla löydämme lähtökohdan kehittämistoimenpiteille esim. koskien tuottavuutta, tuotteiden laatua, uusia tuotteita tai yrityksen toiminnan kehittämistä sisäisesti kuten henkilöstön koulutusta, rekrytointia, johtamista tai organisaatiorakennetta. Tutkimusten ja niiden pohjalta tehtyjen kehittämisprojektien avulla yritykset voivat aloittaa muutokset, joiden avulla tähdätään parempaan tulokseen ja kasvuun.