Onko tieto valtaa vai lisääkö se tuskaa?

Se on molempia. Tutkimalla asioita, ihmisiä ja ilmiöitä saadaan selville, mikä toimii ja miksi sekä mikä ei toimi ja miksi. Masentava tieto voi aluksi lisätä tuskaa, mutta sen perusteella on mahdollista tehdä muutoksia, joilla asiat voidaan korjata.

Tutkimuksen tekemisen perimmäisenä syynä on aina raha. Kun joku ei toimi, se maksaa. Syntyy sählinkiä, reklamaatioita ja menetettyjä kauppoja. Kun asiat toimivat, liiketoiminta ja myynti rullaavat. On hyvä tietää tai saada vahvistus, mitkä asiat ovat kriittisiä menestyvän liiketoiminnan takana. Kun tutkimus teetetään, selvitetään erilaisia juurisyitä rahan menoon tai tuloon.

Hyvin tehty tutkimus antaa vastauksen siihen, mitä halutaan tietää. Ammattilainen kysyy oikeita kysymyksiä ja saa relevantteja vastauksia. Vastauksia tarkastellaan suhteessa taustamuuttujiin täsmällisen tiedon saamiseksi. Tutkimusraportin yhteenveto kertoo selkeästi ja konkreettisesti tutkimuksen keskeiset huomiot ja johtopäätökset.

Tutkimme puolestasi asioita, joiden tietämisellä voit vaikuttaa yritykseksi tuloksen ja kannattavuuden parantamiseen. Katsomme asioiden, ilmiöiden ja ihmisten taakse kysymällä oikeita kysymyksiä ja tekemällä vastauksista selkokielisiä raportteja. Kerro meille, mitä haluat selvittää. Me kerromme sinulle, kuinka sen voi saada selville.

Näe asioiden ja ilmiöiden taakse – Tee tutkimus!

 

Nimeton 3

Nimeton 1

Nimeton 2

Yritys

Tee tutkimus.fi -palvelu on syntynyt uteliaisuudesta ottaa selvää ja halusta tietää ja nähdä asioiden taakse. On keskeistä ymmärtää, mitä asiakkaan ja yrityksen välissä tapahtuu. Palvelun perustajalla, Satu Wivolinilla yli 20 vuoden kokemus tutkimusten teettämisestä asiakkaana ja sen jälkeen tutkijana omassa yrityksessä. ─Haluan tuottaa faktaa, jonka perusteella asiakas voi tehdä perusteltuja päätöksiä. Hyvän tutkimuksen edellytys on, että tutkija osaa selvittää, mitä asiakkaan oikeasti tarvitsee tietää. Silloin jo suunnitteluvaiheessa huomioidaan, millaisia vastauksia tarvitaan ja millaisilla kysymyksillä ne saadaan. Tämä ei tarkoita vastausten ohjailua, vaan sitä, että kokemuksen avulla hahmottaa oikeat kysymykset. Vastaajien aika on rahaa - yhtään turhaa asiaa ei kannata kysyä. Tutkimuksen tulee tuottaa vastauksia, jolla asiakasyritys kykenee viimekädessä vaikuttamaan liiketoiminnan menestyksekkääseen johtamiseen – selviämään haasteista ja löytämään menestystekijöitä.