Teetutkimus – Broschyr om hur du kan utnyttja undersökningsresultaten i kommunikationen
Undersökningsresultat används i allmänhet till att utveckla och förändra, men det lönar sig även att utnyttja dem i kommunikationen, såväl internt som externt. Ett öppet informationsflöde i företaget ger ökad transparens och talar om för personalen att företaget uppskattar att de har tagit sig tid att svara. Öppen kommunikation ökar förtroendet för företaget både hos personal och intressentgrupper. Undersökningsresultaten kan även avslöja saker som är av intresse för hela branschen. Att informera om dessa upptäckter även utanför företaget kan förbättra uppfattningen om företaget. En öppen dialog som förs med personalen och intressentgrupperna om resultaten ökar deras villighet att svara även i framtiden.
Det lönar sig att utnyttja undersökningsresultaten i företagets kommunikation på ett mångsidigt sätt. Resultaten kan användas för att visa personalen engagemang och omsorg, öka företagets synlighet och engagera kunder samt hjälpa personalen att förstå kundernas behov bättre. Verksamhet som bygger på forskningsbaserad kunskap är framgångsrik!
Ladda ner broschyren nedan och lär dig hur och varför du ska använda undersökningsresultat i företagets kommunikation!